Gazeta Wyborcza, Weronika Anna Marczak, Adam Michnik

[GAZETA WYBORCZA] "Produkt literaturopodobny czy kunszt literacki? O jakich książkach może pisać "Wyborcza""

Czy wiecie, że Adam Michnik był twórcą trendów z bookstagrama, zanim powstały media społecznościowe?

---

"Pies na książki". Tak - chyba zabawnie - zatytułowała legenda polskiej sztuki wywiadu Barbara N. Łopieńska rozmowę z Adamem Michnikiem. Był rok 1995, Wisława Szymborska jeszcze nie dostała Nobla, mediom wydawało się, że naprawdę kreują codzienność, a naczelny "Wyborczej" już wtedy mówił: "Mnie zależy na książkach, które kreują świat. Ale jestem ginącym gatunkiem. Nawet w mojej redakcji mówią, że mój czas minął, że teraz przyszedł czas profesjonalistów, a tacy jak ja powinni już dawać nogę".

Niemal 30 lat później okazuje się, że świat trwa - możliwe, że z przyzwyczajenia - na tych samych pozycjach.

Michnik dalej jest naczelnym "GW", a ludzie, którym "zależy na książkach, które kreują świat", dalej czują się gatunkiem wymierającym.

---

Co ma Michnik do Weroniki Anny Marczak, autorki "Rodziny Monet"? I o jakich książkach możemy pisać w gazetach? I dlaczego Kaśka czy Staszek z 8B są dla mnie równie ważni, jak Adam z Czerskiej? O tym wszystkim przeczytacie, jak klikniecie TUTAJ.

Skomentuj posta

Proszę odpowiedzieć na pytanie: Jaka woda u Żywulskiej?